skip to Main Content

Doelen:

  • gewicht kwijtraken.
  • andere leefstijl om gezond ouder te worden.
  • blessurevrij sporten
  • zich energieker en krachtiger voelen. Op het werk wanneer hij doceert en thuis, als hij met zijn dochters speelt.

Intakeverslag:
48 jaar, werkt als docent op middelbare school. Heeft drie dochters en een partner. Is in de zomer gestopt met roken. Sindsdien ontstond, mede door resultaten van een healthcheck op het werk, het besef dat het roer helemaal om moet om zich energieker te voelen en uit “gevarenzone” te komen. Is zich bewust van de veranderingen die hierbij passen op het gebied van voeding, bewegen en ontspanning. Heeft in het verleden succeservaringen gehad met sport. Voelde zich toen aanmerkelijk beter, energieker en krachtiger. Vervolgens met blessures te maken gehad. Knie, onderrug en schouder zijn ook nu aandachtspunten tijdens het traject. Focus ligt hierbij op ondersteunend sterker maken van: bilspieren, buikspieren, binnenkant quadriceps, retractoren bovenrug. Is bij huisarts onder behandeling om duidelijk beeld van bloeddruk te krijgen.

Gedurende het intakegesprek is ter sprake gekomen dat voor het succesvol zijn van het traject, naast het toevoegen van gezonde gedragingen, het verminderen/stoppen met ongezonde gedragingen van even groot belang is. Hierbij zijn alcohol en ontspanning aangedragen als belangrijkste factoren. Gaf aan dat hij dat moeilijk vond vanwege de koppeling alcohol met geluk en moeite hebben zich te kunnen ontspannen. Tijdens intake gewezen op koppeling ontspanning met zenuwstelsel (sympathisch en parasympathisch). Dit uitdiepen en meenemen in coaching.

Meetbare doelen:

  • bloeddruk en rusthartslag omlaag
  • conditieverbetering
  • sterkere spieren
  • met dochters kunnen spelen zonder moeite
  • minder zweten bij dagdagelijkse activiteiten
  • gewichtsverlies
  • gebruikte tijd per week om te ontspannen

Plan:

  • Maand 1: in beweging komen, sterker maken van de spieren. Belangrijkste veranderingen daarnaast zijn alcohol en ontspanning. Hierbij eerlijk en open over wat noodzakelijk is voor succes plan en daarbij zoeken naar wat voor hem werkt. Bespreken myfitnesspal als online tool bij aanpassing voeding.
  • Maand 2: merkbare conditieverbetering, minder behoefte aan alcohol, afname gewicht, bespreken welke koppeling klant nog meer heeft met geluk.
  • Maand 3: meer kennis en besef bij klant over welke gedragingen wel en niet helpend zijn bij zijn doel. Sturen op zelfstandigheid en zelfinzicht.
  • Maand 4: Conditie en kracht komen in de buurt van normaal gezond. Hoe ontspant klant en waar haalt hij zijn geluk uit?
  • Maand 5 en 6: groei naar zelfstandigheid, omgaan met blessures. Wat past bij zijn lichaam en wat niet? Wat is de rode draad om te volgen na het trajecten hoe houdt hij zijn kracht en energie vast? Richten op behoud en duurzaamheid.
Back To Top